Levering & Garantie
Levering
– U kunt het product alleen in overleg qua dag en tijdstip te Waspik afhalen.
– Montage en / of levering naar een hogere verdieping is niet mogelijk, tenzij anders is overeengekomen.
– Bestelde items worden bij levering aangeleverd tot aan de eerste deur. LET OP: Uw verantwoordelijkheid is dat de meubels naar binnen kunnen.
– Wij leveren uw product af op het adres dat u bij de bestelling hebt opgegeven. U kunt het adres niet meer wijzigen als het transport al onderweg is.
– Spoinq is niet aansprakelijkheid voor schade door transport vanaf de eerste deur/eerste ingang.
– U dient aanwezig te zijn tijdens levering, anders brengen wij annuleringskosten (€ 125,00 excl. btw) in rekening.
– Indien een product niet naar binnen kan en andere transportmiddelen (takel of verhuislift) moeten worden ingezet, is dit volledig voor rekening en risico van de klant.
– Spoinq en onze transportpartner hebben het recht om een levering af te breken indien de chauffeur aangeeft dat de afleversituatie onverantwoord is. Transportkosten en eventuele meerkosten zijn voor rekening van u.
– De bezorging kan door verkeersomstandigheden of andere onverwachte ontwikkelingen buiten de gegeven tijdsindicatie plaats vinden.
– Mocht u niet tevreden zijn over de manier waarop de producten zijn geleverd of vervoerd, dan kunt u contact opnemen met Spoinq.
– De leveringstermijnen in de bevestiging van de bestelling zijn indicatief. Wij doen ons best om de bestelling snel te leveren. Als de bestelling vertraagd is, stellen wij u hiervan schriftelijk op de hoogte. We garanderen dat u de bestelling uiterlijk 150 dagen na bevestiging van de bestelling zal ontvangen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kunt u ons verzoeken om (a) het bedrag dat u voor het product betaald hebt meteen terug te storten, of (b) een vervangend product (van gelijke waarde) te sturen.
Wijziging Leveringsdatum
U kunt de geplande leveringsdatum van de bestelling wijzigen via info@spoinq.nl. Indien u binnen 24 uur voor de geplande leveringsdatum de datum wilt wijzigen dient u annuleringskosten ter hoogte van € 75,00 excl. btw te betalen.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling beschadigd raakt tijdens het transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging. Wij hanteren een garantie termijn van 12 maanden.
Niet in de garantie vallen de volgende kenmerken:
– Houten meubelstukken zijn gemaakt van massief hout en delen waardoor kleurverschillen kunnen optreden. Ze kunnen kromtrekken door warmte of luchtvochtigheid. Het samentrekken en barsten van en /of haarscheurtjes in het hout maakt deel uit van het karakter van het product. Dit kan Spoinq niet voorkomen of tegengaan. Noesten kunnen aanwezig zijn en kleuren kunnen iets afwijken van getoonde modellen in de webshop.
– Beschadigingen zoals bijvoorbeeld kringen / plekken van vochtige items; wij raden aan om vazen, glazen en dergelijke niet vochtig op het blad te laten staan.
– Beschadigingen zoals bijvoorbeeld kringen / plekken van hete voorwerpen; wij raden aan om waxinelichtjes, pannen en dergelijke niet heet op het blad te laten staan.
– Een verschil in zitcomfort (harder of zachter) tussen intensief en minder intensief gebruikte zitdelen.
– Kreukvorming in alle gestoffeerde meubelen, ongeacht het type bekleding.
– Bekleding met strepen of patronen die nooit 100% recht zouden zijn.
– Stoffering met een afwisselende patroonrichting die steevast leidt tot schaduwwerking (shading); – de richting waarin de stof wordt gestoffeerd resulteert in kleurnuances, bijvoorbeeld bij hoekstukken.
– De gekozen bekleding pillen vertoont, bijvoorbeeld door wrijving met een kledingstuk en / of fleece.
– De gekozen bekleding bevat of bestaat uit katoen of linnen en heeft de kenmerkende eigenschappen van kreuken, afplatten, verkleuren en / of krimpen.
– Een kleurverschil bij meubelen met dezelfde stoffering of afwerking doordat het meubel door verschillende fabrikanten is geproduceerd of op verschillende tijdstippen is besteld, ook in het geval van nabestellingen van eerder aangekochte identieke meubelen.
– Het gekozen leder, dat geschuurd of gepolijst leder kan zijn, na verloop van tijd en afhankelijk van het gebruik een vorm van ‘verbruik’ vertoont in bepaalde gebieden, of het leder vertoont littekenweefsel, huidplooien of kleurvariaties / verkleuring, die kenmerken zijn van het materiaal.
– Meubels zijn vochtig geworden met vloeistof, waardoor kledingverf is uitgebloed op lichtgekleurde bekleding van stof, microvezel, kunstleer of leer.
– Tussen de verschillende meubel-delen kunnen duidelijke kleurverschillen voorkomen. – verkleuring van meubelstoffering / hout door warmte en / of zonlicht. – afwijkingen in het model of de kleur bij meubelen die geheel of gedeeltelijk uit massief hout bestaan, doordat ze artisanaal zijn vervaardigd.
– De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
Indien de koper een gegronde klacht heeft, heeft Spoinq de keuze om het betreffende product te vervangen, voor reparatie te zorgen of na beëindiging het gefactureerde bedrag minus betaalde verzendkosten terug te betalen of een prijsverlaging toe te kennen.
Klachten
– Als u een klacht heeft over de uitvoering van de overeenkomst, horen wij dat graag. Stuur uw klacht dan zo snel mogelijk met foto’s (en zo volledig mogelijk omschreven) naar info@spoinq.nl. Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk afhandelen, uiterlijk binnen vijf dagen nadat we uw klacht hebben ontvangen. Als het langer duurt om de klacht af te wikkelen, ontvangt u binnen vijf dagen een bevestiging van uw klacht en laten we weten wanneer we een inhoudelijk antwoord verwachten.
– Als vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dit op tijd is gemeld, dan zal Spoinq de gebrekkige zaak binnen een redelijke termijn na schriftelijke kennisgeving van het gebrek door u vervangen, herstellen of vergoeden. Als u een klacht later meldt dan 2 maanden na levering, komt u geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.